sobota, 20 września 2014
proktoMed.pl


warzywa

Dobre rady

  • Czasem wystarczy zamienić składniki na mniej kaloryczne, pozbawione tłuszczów zwierzęcych, na korzyść roślinnych.
  • Regularne positki w ciągu dnia dają nam gwarancję, że nie dochodzi do nagłych spadków poziomu cukru we krwi, a co za tym idzie - do ataków głodu. W związku z tym nie jemy w pośpiechu, tylko planujemy posiłki.
  • Warto przygotowywać potrawy w piekarniku, a nie na patelni. Wtedy ulubiony kurczak w panierce nie ocieka tłuszczem, a jest równie chrupiący. Zamiast bułki tartej panierujmy w płatkach kukurydzianych lub w sezamie.
  • Opanowanie apetytu powoduje, że traci się ochotę na słone i kaloryczne przekąski, które sprawiłyby przyjemność, gdybyśmy byli głodni. Zjedlibyśmy ich wtedy całą masę, nie odczuwając zresztą sytości (słone przekąski nie pobudzają w prawidłowy sposób ośrodka sytości w mózgu, nie jesteśmy więc w stanie zaznać nasycenia nawet po wielkiej paczce solonych paluszków!).

 

Zasady zdrowej diety

  • Regularne posiłki - zapobiegają nagłym uczuciom głodu
  • Obfite śniadania - najważniejszy posiłek, powinny być bogate w węglowodany - daje usprawnia to metabolizm na cały dzień
  • Obiad - najlepiej spożywany przed godz 14, powinien obejmować ok 60 % dziennej dawki kalorii
  • Podwieczorek - najlepiej nabiałowy (jogurty, tarożki, kefiry) - białko wymusza szybszy metabolizm - lepsze spalanie, witamina D i wapń, zawarte w produktach mlecznych przyśpieszją spalanie tłuszczu
  • Kolacja - najlepiej skromna i wczesna, najlepiej niech żoądek odpoczywa w nocy

 

Dietetyk

  • zachęcamy Państwa do korzystania z usług dietetyka
  • udziela porady
  • układa diety indywidualnie dostosowane do potrzeb pacjenta
  • terminy wizyt do uzgodnienia telefonicznie

Autorem i redaktorem serwisu jest Dr Marcin Nowak

www.proktoMed.pl :: 2007 - 2014
autor © copyright